کد خبر:10424
پ
۱۹۹۷۱۴_۷۲۸
اعلام زکات فطریه و کفاره مراجع تقلید عظام در سال 1399

مبلغ زکات فطریه و کفاره سال ۹۹ اعلام شد

مبلغ زکات فطریه سال ۹۹ ، مبلغ کفاره سال ۹۹ اعلام میزان مبلغ زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد در سال ۱۳۹۹ توسط مراجع تقلید عظام :   آیا میتوان نماز عید فطر را در خانه خواند با توجه به وجود بیماری کرونا ؟ تاریخ دقیق عید فطر سال ۱۳۹۹   طبق نظر […]

مبلغ زکات فطریه سال ۹۹ ، مبلغ کفاره سال ۹۹


مبلغ زکات فطریه سال ۹۹ ، مبلغ کفاره سال ۹۹ ، میزان زکات فطریه سال ۹۹ ، میزان کفاره سال ۹۹ ، کفاره روزه ۹۹ ، میزان فطریه سال ۹۹ ، میزان کفاره غیر عمد سال ۹۹ ، میزان کفاره عمد سال ۹۹ ، مبلغ زکات فطریه و کفاره سال ۹۹ آیت الله خامنه ای ، مبلغ زکات فطریه و کفاره سال ۹۹ رهبر انقلاب

اعلام میزان مبلغ زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد در سال ۱۳۹۹ توسط مراجع تقلید عظام :

 

آیا میتوان نماز عید فطر را در خانه خواند با توجه به وجود بیماری کرونا ؟

تاریخ دقیق عید فطر سال ۱۳۹۹

 

طبق نظر آیت الله خامنه ای :

بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۳ هزار تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمدی، مبلغ ۱۸۰ هزار تومان است.

 

 طبق نظر آیت الله مکارم شیرازی

بر اساس نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ده هزار تومان (۱۰۰۰۰ تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ سی هزار تومان (۳۰۰۰۰ تومان) اعلام شده است. مؤمنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند.

لازم به ذکر است که براساس مسأله ۱۶۹۲ رساله توضیح المسائل آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنى باشند واجب است، یعنى باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذاى نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از این‌ها را بدهد کافى است.

در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسى فقط در افطار شب عید فطر میهمان دیگرى باشد فطریه او به عهده خودش است

 

طبق نظر آیت الله نوری همدانی

میانگین قیمت گندم برای هر فرد ۱۰ هزار تومان و قیمت برنج برای هر فرد حدود ۵۰ هزار تومان است. مقلدان باید طبق قیمت منطقه‌ای خود محاسبه کنند و اگر در بعضی از مناطق قیمت کمتر یا بیشتر بوده به همان عمل کنند.

 

 طبق نظر آیت الله علوی گرگانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب (برای هر نفر سه کیلوگرم) گندم مبلغ ۱۰ هزار تومان و برنج مبلغ تقریبی ۵۰ هزار تومان است. مؤمنان در انتخاب هر یک از آن‌ها مخیر هستند.

میزان زکات فطریه سال ۹۹ ، میزان کفاره سال ۹۹

 طبق نظر آیت الله شبیری زنجانی

آیت‌الله شبیری زنجانی میزان زکات فطره را اعلام کرد

دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، مبلغ ۱۲هزار تومان را بابت فطریه هر نفر به‌ حساب قیمت گندم تعیین کرده است.

با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند.

 

طبق نظر آیت الله سیستانی

به زودی …

 

 طبق نظر آیت الله سبحانی

به زودی …

کفاره روزه ۹۹ ، میزان فطریه سال ۹۹

 طبق نظر آیت الله وحید خراسانی

دفتر آیت‌الله وحید خراسانی، مبلغ و مقدار فطریه هر نفر برای سال ۱۳۹۹ شمسی (۱۴۴۱ قمری) را تقریباً سه کیلو گندم معادل با ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

 

 طبق نظر آیت الله صانعی

کفاره یک روز قضای روزه عذر سه هزار تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر- معادل ۶۰ روز یکصد و هشتاد هزار تومان

میزان کفاره غیر عمد سال ۹۹ ، میزان کفاره عمد سال ۹۹

 طبق نظر آیت الله صافی گلپایگانی

مؤمنان مبلغ معادل یک صاع (۳ کیلوگرم) گندم یا برنج را به عنوان قوت غالب جهت زکات فطره بپردازند.
کفاره روزه غیرعمدی، برای هر روز، یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام مثل گندم است.
کفاره عمدی برای هر روز افطار عمدی، اطعام شصت مسکین؛ هرکدام یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام، مثل گندم پرداخت شود.

 

طبق نظر آیت الله جوادی آملی

به زودی…

 

زمان پرداخت فطریه:
از غروب روز آخر ماه مبارک رمضان تا ظهر روز عید است و برای کسانی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند، بهتر است قبل از نماز عید، این مبلغ را پرداخت یا از مجموع اموالشان جدا کنند.

اما اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است، فطره را ندهد و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب آن است که بعداً بدون اینکه نیّت ادا و قضا کند (به قصد قربت) فطره را بدهد.

آیا پرداخت زکات فطره بر کسی که توان مالی ندارد، واجب است؟
اگر فقیر باشد، زکات فطره بر او واجب نیست و اگر سه کیلو گندم و مانند آن و یا قیمت آنها را دارد، مستحب است آن را به عنوان زکات فطره بدهد و چنانچه افرادی تحت تکفل دارد، می تواند آن را به قصد فطره، بین نفرات خانواده دست گردان کنند و بهتر است نفر آخر، آن را به کسی بدهد که از خودشان نباشد.

کفاره و فطریه به چه کسانی تعلق میگیرد؟
بنابر احتیاط واجب مصرف زکات فطره فقرای شیعه هستند که شراب خوار وبی نماز نباشند ومعصیت را آشکارا به جا نیاورند، و جزو کسانی نباشند که نفقه آنها بر زکات دهنده واجب باشد، مانند پدر و مادر و فرزندان. به اطفال شیعه که نیازمند هستند نیز می توان فطره داد، خواه به مصرف آنها برسانند یا از طریق ولی طفل به آنها تملیک کنند

پرداخت زکات فطره به موسسات یا صندوق های خیریه کافی نیست مگر آن که یقین پیدا کنید که عین پول شما را به فقیر مستحق می پردازند. اگر خود فقیر و نیازمندی را می شناسید میتوانید مبلغ فطریه و یا کفاره را به او بدهید.

 


مبلغ زکات فطریه سال ۹۹ ، مبلغ کفاره سال ۹۹ ، میزان زکات فطریه سال ۹۹ ، میزان کفاره سال ۹۹ ، کفاره روزه ۹۹ ، میزان فطریه سال ۹۹ ، میزان کفاره غیر عمد سال ۹۹ ، میزان کفاره عمد سال ۹۹

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

وبلاگ سلام

یک وبلاگ در مورد تمامی موضوعات از جمله تکنولوژی ، علمی ، خبری ، مذهبی ، ورزشی و … می باشد.
این وبلاگ تحت نظر سایت خرید سلام به نشانی kharidsalam.ir بوده و صرفا بخش وبلاگ آن به حساب می آید.

فروشگاه اینترنتی خرید سلام:

خرید سلام تلاش دارد تا تمام کالاهای  مجاز بازرگانی را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. علاوه بر این خرید سلام آماده هرگونه همکاری با تولید کنندگان ، فروشندگان ، واردکنندگان و صادر کنندگان عزیز میباشد.

مشاهده فروشگاه

مسابقات وبلاگ سلام :

در وبلاگ سلام جهت ارتقاء سطح اطلاعات کاربران اقدام به برگزاری مسابقاتی با موضوعات و مناسبت های مختلف به صورت دوره ای می کند  و جوایز ارزنده ای را هم برای برندگان در نظر گرفته است.

شرکت در مسابقه