کد خبر:5672
پ
امام-معصوم-امامان-شیعه

ابتلائات فراگیر پیش از ظهور

ابتلائات فراگیر پیش از ظهور کمال الدین – به نقل از محمّد بن مسلم-: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌فرماید: «پیش از [ظهور] قائم، نشانه‌هایى از جانب خداوند عز و جل براى مؤمنان پدید می‌آید». گفتم: آن نشانه‌ها چیست، قربانت گردم؟ فرمود: «سخن خداى عز و جل که: «بى گمان، شما را می‌آزماییم» […]

ابتلائات فراگیر پیش از ظهور

کمال الدین – به نقل از محمّد بن مسلم-: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌فرماید: «پیش از [ظهور] قائم، نشانه‌هایى از جانب خداوند عز و جل براى مؤمنان پدید می‌آید».
گفتم: آن نشانه‌ها چیست، قربانت گردم؟

فرمود: «سخن خداى عز و جل که: «بى گمان، شما را می‌آزماییم» یعنى مؤمنان را پیش از ظهور قائم، «به چیزى از ترس و گرسنگى و کاهش در مال‌ها و جان‌ها و محصولات، و شکیبایان را مژده ده»» و فرمود: «آنان را به اندکى ترس از پادشاهان بنى فلان در آخر سلطنتشان، و گرسنگى با گرانى قیمت‌ها، و کاهش در اموال، می‌آزماید» و فرمود: «کساد کسب و کار و اندک شدن برکت و کاهش در جان‌ها و فرمود: «مرگ فراگیر (سریع) و کاهشى در میوه‌ها و فرمود: «یعنى کاستى در محصولات زراعى. [و افزود:] «شکیبایان را در این هنگام، به نزدیک شدن ظهور قائم علیه السلام مژده ده».

ایشان سپس به من فرمود: «اى محمّد! این است تأویل آیه. خداى متعال می‌فرماید: «و تأویل آن را جز خدا و راسخان در علم، کسى نمی‌داند»».

منبع: الغیبه، نعمانى: ص۲۵۰، ح

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

وبلاگ سلام

یک وبلاگ در مورد تمامی موضوعات از جمله تکنولوژی ، علمی ، خبری ، مذهبی ، ورزشی و … می باشد.
این وبلاگ تحت نظر سایت خرید سلام به نشانی kharidsalam.ir بوده و صرفا بخش وبلاگ آن به حساب می آید.

فروشگاه اینترنتی خرید سلام:

خرید سلام تلاش دارد تا تمام کالاهای  مجاز بازرگانی را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. علاوه بر این خرید سلام آماده هرگونه همکاری با تولید کنندگان ، فروشندگان ، واردکنندگان و صادر کنندگان عزیز میباشد.

مشاهده فروشگاه

مسابقات وبلاگ سلام :

در وبلاگ سلام جهت ارتقاء سطح اطلاعات کاربران اقدام به برگزاری مسابقاتی با موضوعات و مناسبت های مختلف به صورت دوره ای می کند  و جوایز ارزنده ای را هم برای برندگان در نظر گرفته است.

شرکت در مسابقه