کد خبر:6297
پ
عید فطر 98

عید فطر 98

عید فطر ۹۸ عید فطر چیست؟ یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان عید فطر است. این عید در آخرین روز ماه مبارک رمضان که مصادف با اولین روز ماه شوال است برگزار می شود. کلمه فطر به معنای روزه نبودن است و در این روز گرفتن روزه بر تمام مسلمانان حرام است. در روز عید فطر […]

عید فطر ۹۸

عید فطر چیست؟

یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان عید فطر است. این عید در آخرین روز ماه مبارک رمضان که مصادف با اولین روز ماه شوال است برگزار می شود. کلمه فطر به معنای روزه نبودن است و در این روز گرفتن روزه بر تمام مسلمانان حرام است. در روز عید فطر پرداخت فطریه یا زکات فطره بر همگان واجب است؛ که این یک رکن اساسی اجتماعی جهت از بین بردن شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی جامعه و استحکام روابط اجتماعی است

عید فطر 98

تعیین روز عید فطر

روز عید فطر در کشورهای مختلف متفاوت می باشد که این اختلاف معمولا حدود یک روز است. چراکه شرط اعلام عید فطر و یا شروع ماه شوال، رویت هلال ماه می باشد. از این رو روز عید فطر بسته به موقعیت های جغرافیایی کشورها، با یک روز تفاوت اعلام می گردد.

عید فطر 98

تعطیلی عید فطر

همانطور که گفتیم، عید فطر یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو با تصویب مجلس شورای اسلامی کشور و همچنین تایید شورای نگهبان در سال ۱۳۹۰، تعطیلی عید فطر از یک روز، به دو روز تغییر یافت. به این صورت که روز عید فطر و فردای آن در کل کشور تعطیل رسمی می باشد. تعطیلی عید فطر پیش از تصویب این لایحه، تنها یک روز بود. در دیگر کشورهای اسلامی از جمله عربستان، ترکیه، عمان، کویت و… تعطیلی عید فطر چندین روز (بین ۳ تا ۱۲ روز) می باشد.

عید فطر 98

نماز عید فطر

نماز عید فطر که در روز عید فطر خوانده می شود، از زمان پیامبر یکی از واجبات دینی مسلمانان است. این نماز دو رکعت بوده و می بایست به صورت جماعت خوانده شود؛ اما خواندن آن به صورت فرادی نیز مستحب است. زمان اقامه نماز عید فطر از طلوع آفتاب عید فطر تا ظهر آن روز است. همچنین خواندن نماز عید  فطر پس از بلند شدن آفتاب نیز مستحب می باشد. پیش از خواندن نماز عید فطر و شروع خطبه های این روز، تکبیر، که برگرفته از یکی از آیات قرآن کریم است، خوانده می شود.

غسل عید فطر

طبق توصیه هایی که در متون اسلامی آمده، بهتر است مسلمانان در روز عید فطر غسل کنند. غسل عید فطر یکی از سنت های قدیمی مسلمانان در روز عید فطر است که می تواند پیش از اذان صبح صورت گیرد. علاوه بر این، اسلام زنان و مردان و کودکان را به رعایت نظافت در روز عید فطر دعوت می کند.

تاریخ عید فطر درسال ۹۸

پانزدهم خرداد سال ۹۸ یک شوال سال ۱۴۴۰ پنجم جون سال ۲۰۱۹

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • ضیایی ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۹:۳۳ ق٫ظ
    0 0

    با سلام و درود..
    در دعای قنوت نماز عید فطر، در عبارت “بحق هذا الیوم الذی جعلته المسلمین عیدا.. ” چرا الذی جدای از الیوم خوانده میشه؟؟ اینطوری معنی عبارت منقطع و اشتباه میشه!
    اصلا به این دقت کردید؟!
    متاسفم برای مردمی که یک عمر نماز و دعاهایش را به عربی خواند و نفهمییید چه خواند!!
    لطفاً نشر دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

وبلاگ سلام

یک وبلاگ در مورد تمامی موضوعات از جمله تکنولوژی ، علمی ، خبری ، مذهبی ، ورزشی و … می باشد.
این وبلاگ تحت نظر سایت خرید سلام به نشانی kharidsalam.ir بوده و صرفا بخش وبلاگ آن به حساب می آید.

فروشگاه اینترنتی خرید سلام:

خرید سلام تلاش دارد تا تمام کالاهای  مجاز بازرگانی را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. علاوه بر این خرید سلام آماده هرگونه همکاری با تولید کنندگان ، فروشندگان ، واردکنندگان و صادر کنندگان عزیز میباشد.

مشاهده فروشگاه

مسابقات وبلاگ سلام :

در وبلاگ سلام جهت ارتقاء سطح اطلاعات کاربران اقدام به برگزاری مسابقاتی با موضوعات و مناسبت های مختلف به صورت دوره ای می کند  و جوایز ارزنده ای را هم برای برندگان در نظر گرفته است.

شرکت در مسابقه