کد خبر:7121
پ
مفاتیح

مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه

مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه   مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه در تعقیبات مختصّه برای بزرگ نمایی و زوم از گزینه + در بالا استفاده نمایید منقول از مصباح شیخ طوسى (قده ) و غیره پس هرگاه سلام نماز دادى سه مرتبه اَللّهُ اَکْبَرُ بگو […]

مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه

مفاتیح الجنان | باب اول - فصل اول -تعقیبات مختصّه

 

مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه

در تعقیبات مختصّه

برای بزرگ نمایی و زوم از گزینه + در بالا استفاده نمایید

منقول از مصباح شیخ طوسى (قده ) و غیره پس هرگاه سلام نماز دادى سه مرتبه اَللّهُ اَکْبَرُ بگو و بلند کن در هر یک دستها را تا محاذى گوشها پس بگو:

لا اِلهَ اِلا اللّهُ اِلهاً واحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ لا اِلهَ اِلااللّهُ وَ لا نَعْبُدُ

معبودى جز خدا آن معبود یکتا نیست و ما در برابر او تسلیمیم معبودى جز خدا نیست و ما جز او نپرستیم

اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ لا اِلهَاِلا اللّهُ رَبُّنا وَ

و دین (و عبادت ) را خالص براى او گردانیم و اگر چه بر مشرکان بد آید معبودى جز خدا نیست که پروردگار ما و

رَبُّ آبآئِنَا الاَْوَّلینَ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُاَنْجَزَ وَعْدَهُ وَ

پروردگار پدران پیشین ما است معبودى نیست جز خدا که یکتاى یکتاى یکتاست به وعده خود وفا کند و

نَصَرَ عَبْدَهُ وَ اَعَزَّ جُنْدَهُ وَ هَزَمَ الاْحْزابَ وَحْدَهُ فَلَهُالْمُلْکُ وَ لَهُ

بنده اش را یارى کند و لشگرش را عزت دهد و به تنهایى احزاب (باطل ) را منهزم ساخت پس او را است پادشاهى و او راست

الْحَمْدُ یُحْیى وَ یُمیتُ وَ یُمیتُ وَ یُحْیى وَ هُوَ حَىٌّ لایَمُوتُبِیَدِهِ

سپاس که زنده مى کند و مى میراند و بمیراند و زنده کند و او است زنده اى که نمى میرد

الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلى کُلِّ شَىْءٍ قَدیرٌپس بگو :

هر خیرى به دست او است و بر هر چیز قادر است

اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ وَاَتُوبُ اِلَیْهِپس بگو :

آمرزش مى خواهم از خدایى که معبودى جز او نیست زنده و پاینده است و به سوى او توبه کنم

اَللّهُمَّ اهْدِنى مِنْ عِنْدِکَ وَ اَفِضْ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ انْشُرْعَلَىَّ مِنْ رَحْمَتِکَ وَ اَنْزِلْ عَلَىَّ مِنْ بَرَکاتِکَ

بار خدایا مرا از جانب خود راهنمائیم فرما و از زیاده بخششت به من افاضه نما و از رحمتت بر من بگستران و از برکاتت بر من فرو بار

سُبْحانَکَ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اِغْفِرْ لى ذُنُوبى کُلَّها جَمیعاًفَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ

منزهى تو معبودى جز تو نیست تمامى و همه گناهانم را بیامرز زیرا جز تو کسى تمامى

الذُّنُوبَ کُلَّها جَمیعاً اِلاّ اَنْتَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ مِنْکُلِّ خَیْرٍ اَحاطَ بِهِ

و همه گناهان را نیامرزد بار خدایا من از تو درخواست مى کنم هر چیزى را که علمت بدان احاطه نمود

عِلْمُکَ وَ اَعُوذُ بِکَ مِنْ کُلِّ شَرٍّ اَحاطَ بِهِ عِلْمُکَ اَللّهُمَّاِنّى اَسْئَلُکَ

و پناه مى برم به تو از هر شرى که علمت بدان احاطه نمود بار خدایا من از تو

عافِیَتَکَ فى اُمُورى کُلِّها وَ اَعُوذُ بِکَ مِنْ خِزْىِ الدُّنْیاوَعَذابِ

در تمام کارهایم عافیت مى خواهم و به تو پناه مى برم از رسوائى و خوارى دنیا و عذاب

الاْخِرَهِ وَاَعُوذُ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ وَ عِزَّتِکَ الَّتى لا تُرامُ وَقُدْرَتِکَ

آخرت و پناه مى برم به ذات بزرگوارت و به عزتت که فوق آن متصور نیست و به قدرتت

الَّتى لا یَمْتَنِعُ مِنْها شَىْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ وَمِنْ شَرِّ الاَْوْجاعِ

که چیزى از آن سرپیچى نتواند از شر دنیا و آخرت و از شر تمامى دردها

کُلِّها وَمِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّهٍ اَنْتَ اخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّىعَلى صِراطٍ

و از گزند هر جنبنده اى که تو فرمانرواى او هستى همانا پروردگار من بر روش

مُسْتَقیمٍ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِتَوَّکَلْتُ عَلَى الْحَىِّ

حقى است و هیچ جنبش و نیرویى نیست جز به دست خداى والاى بزرگ توکل کنم بر خداى زنده اى

الَّذى لا یَمُوتُ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْیَکُنْ لَهُ شَریکٌ

که هرگز نمیرد و ستایش مخصوص خدایى است که فرزندى نگرفته و کسى در سلطنت شریک او

فِى الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُتَکْبیراً

نیست و خوارى ندارد تا نیازمند یاور باشد و به نحو کامل او را بزرگ شمار.

پس تسبیح میکنى تسبیح حضرت زهراء سلام الله علیها و مى گوئى پیش از آنکه از موضع خود حرکت کنى؛ ده مرتبه :

اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ اِلهاً واحِداًاَحَداً فَرْداً

گواهى دهم که معبودى جز خداى یگانه نیست که شریکى ندارد. معبود یکتاى یگانه فرد

صَمَداً لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَهً وَ لا وَلَداً

بى نیاز، همسر و فرزندى نگیرد

مؤ لّف گوید که فضیلت این تَهْلیل بسیار وارد شده خصوصا در تعقیب نماز صبح و شام و هنگام طُلُوع و غروب آفتاب پس مى گوئى :

سُبْحانَ اللّهِ کُلَّما سَبَّحَ اللّهَ شَى ءٌ وَ کَما یُحِبُّ اللّهُ اَنْیُسَبَّحَ وَ کَما هُوَ

منزه است خدا هر آنگاه که چیزى خدا را تسبیح گوید و چنانچه خدا دوست دارد که او را تسبیح کنند و چنانچه

اَهْلُهُ وَ کما یَنْبَغى لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ وَ الْحَمْدُلِلّهِ کُلَّما حَمِدَ اللّهَ

او لایق آنست و شایسته ذات بزرگوار و عزت و جلال او است و ستایش خاص خدا است هرآنگاه

شَى ءٌ وَ کَما یُحِبُّ اللّهُ اَنْ یُحْمَدَ وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ وَ کَمایَنْبَغى لِکَرَمِ

که چیزى او را ستایش کند و چنانچه دوست دارد ستایش شود و چنانچه لایق آنست و شایسته

وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللّهُ کُلَّما هَلَّلَ اللّهَشَىءٌ وَ کَما یُحِبُّ

ذات بزرگوار و عزت و جلال او است و معبودى جز خداى یکتا نیست هر آنگاه که چیزى او را به یکتایى یاد کند و چنانچه

اللّهُ اَنْ یُهَلَّلَ وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ وَ کَما یَنْبَغى لِکَرَمِوَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ وَ

دوست دارد به یکتایى یاد شود و چنانچه لایق آن است و شایسته ذات بزرگوار و عزت و جلال

اللّهُ اَکْبَرُ کُلَّما کَبَّرَ اللّهَ شَى ءٌ وَ کَما یُحِبُّ اللّهُ اَنْیُکَبَّرَ وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ وَ

او است و خدا بزرگ است هر آنگاه که چیزى او را به بزرگى یاد کند و چنانچه دوست دارد به بزرگى یاد شود و چنانچه لایق

کَما یَنْبَغى لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ

آنست و شایسته ذات بزرگوار و عزت و جلال او است منزه است خدا و ستایش خاص او است و معبودى

اِلا اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ عَلى کُلِّ نِعْمَهٍ اَنْعَمَ بِها عَلَىَّ وَعَلى کُلِّ اَحَدٍ مِنْ

جز او نیست و از همه چیز بزرگتر است براى هر نعمتى که به من و به هر یک از خلق

خَلْقِهِ مِمَّنْ کانَ اَوْ یَکُونُ اِلى یَوْمِ الْقِیمَهِ اَللّهُمَّ اِنّىاَسْئَلُکَ اَنْ

خود داده از آنانکه بوده اند یا پس از این تا روز قیامت بیایند بار خدایا من از تو مى خواهم که

تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَسْئَلُکَ مِنْ خَیْرِ مااَرْجُو وَ خَیْرِ ما

درود بر محمد و آلش بفرستى و از تو درخواست مى کنم هر خیرى را چه امید به آن داشته باشم و چه نداشته باشم

لا اَرْجُو وَ اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ ما اَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ ما لااَحْذَرُ

و پناه مى برم به تو از شر آنچه از آن در هراسم و آنچه در هراس آن نیستم

پس مى خوانى سوره حمد و آیه الکرسى و شَهِدَ اللّهُ و آیه قُلِ اللّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ و آیه سخره و آن سه آیه است از سوره أعْراف که اوّل آن اِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ است و آخر آن مِنَ الْمُحْسِنینَ پس مى گوئى سه مرتبه :

سُبْحانَ رَبِّکَ رَبِّ الْعِزَّهِ عَمّا یَصِفُونَ وَ سَلامٌ عَلَى

منزه است پروردگار تو پروردگار عزت از آنچه (مشرکان ) توصیف کنند و درود بر

الْمُرْسَلینَ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَپس مى گوئى سه مرتبه :

پیامبران مرسل و ستایش خاص خدا است که پروردگار جهانیانست

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْ لى مِنْ اَمْرىفَرَجا وَ مَخْرَجا وَ

بار خدایا بر محمد و خاندانش درود فرست و در کار من فرج و گشایشى قرار ده و

ارْزُقْنى مِنْ حَیْثُ اَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَیْثُ لا اَحْتَسِبُ

روزیم ده از آنجا که گمان دارم و از آنجا که گمان ندارم

و این دعائى است که جبرئیل تعلیم حضرت یُوسف علیه السلام کرد هنگامى که در زندان بود پس بگیر ریش ‍ خود را بدست راست و کف دست چپ را بگشا بجانب آسمان و بگو هفت مرتبه :

یا رَبَّ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ

اى پروردگار محمد و خاندان محمد بر محمد و آل محمد درود فرست و فرج آل محمد را نزدیک کن

و بگو نیز به همان حال سه مرتبه :

یا ذَا الْجَلالِ وَ الاِْکْرامِ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَارْحَمْنى وَ اَجِرْنى مِنَ النّارِپس مى خوانى دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ و مى گوئى:

اى (خدایى که ) داراى جلال و بزرگوارى (هستى ) درود فرست بر محمد و خاندانش و به من رحم کن و از دوزخم پناه ده

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الْمَکْنُونِ

بار خدایا از تو درخواست مى کنم به حق نام نهفته

الْمَخْزُونِ الطّاهِرِ الطُّهْرِ الْمُبارَکِ وَ اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَالْعَظیمِ وَ

و پنهانت که پاک و پاکیزه و مبارک است و از تو مى خواهم به حق نام بزرگ و

سُلْطانِکَ الْقَدیمِ یا واهِبَ الْعَطایا وَ یا مُطْلِقَ الاُسارى وَ یافَکّاکَ

سلطنت ازلیت اى بخشنده عطاها و اى رها کننده اسیران و اى آزاد کننده

الرِّقابِ مِنَ النّارِ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِمُحَمَّدٍ وَ اَنْ

بندگان از دوزخ از تو مى خواهم که درود فرستى بر محمد و خاندانش و مرا

تُعْتِقَ رَقَبَتى مِنَ النّارِ وَ اَنْ تُخْرِجَنى مِنَ الدُّنْیا سالِماً وَ [اَنْ] تُدْخِلَنِى

نیز از آتش دوزخ آزاد کنى و از دنیا با ایمان سالم بیرونم برى و وارد

الْجَنَّهَ امِناً وَ اَنْ تَجْعَلَ دُعاَّئى اَوَّلَهُ فَلاحاً وَ اَوْسَطَهُنَجاحاً وَ اخِرَهُ

بهشتم کنى با ایمنى و دعایم را چنان قرار دهى که آغازش رستگارى و وسطش فیروزى و انجامش

صَلاحاً اِنَّکَ اَنْتَ عَلاّمُ الْغُیُوبِو در صحیفه علویّه است در تعقیب هر فریضه :

صلاح (حالم ) باشد که تو همانا داناى به نادیدنیهایى .

یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ سَمْعٌ عَنْ سَمْعٍ وَ یا مَنْ لا یُغَلِّطُهُالسّاَّئِلُونَ وَ یا مَنْ

ای آنکه سرگرمش نکند شنیدنى از شنیدن دیگر و اى آنکه (کثرت ) سائلان او را به اشتباه نیندازد و اى کسى که

لایُبْرِمُهُ اِلْحاحُ المُلِحِّینَ اَذِقْنى بَرْدَ عَفْوِکَ وَ حَلاوَهَرَحْمَتِکَ وَ مَغْفِرَتِکَو نیز مى گوئى :

اصرار اصرارکنندگان به ستوهش نیاورد لذت عفو و شیرینى رحمت و آمرزشت را به من بچشان

اِلهى هذِهِ صَلوتى صَلَّیْتُها لا لِحاجَهٍ مِنْکَ

اى معبود من این نمازى که من بجا آوردم نه بخاطر احتیاجى از تو

اِلَیْها وَ لا رَغْبَهٍ مِنْکَ فیها اِلاّ تَعْظیماً وَ طاعَهً وَ اِجابَهًلَکَ اِلى ما

به آن بود و نه رغبتى که تو در آن داشته باشى جز تعظیم و فرمانبردارى تو و پذیرفتن آنچه مرا بدان

اَمَرْتَنى بِهِ اِلهى اِنْ کانَ فیها خَلَلٌ اَوْ نَقْصٌ مِنْ رُکُوعِهااَوْ

ماءمور کردى معبود من اگر در این نماز من خللى یا نقصى در رکوع یا

سُجُودِها فَلا تُؤاخِذْنى وَ تَفَضَّلْ عَلَىَّ بِالْقَبُولِ وَالْغُفْرانِ

سجودش هست پس مرا مؤ اخذه مکن و با پذیرفتن آن و آمرزش (من ) بر من تفضل کن

و نیز مى خوانى عقب هر نماز این دعا را که پیغمبرصلى الله علیه و آله تعلیم امیرالمؤ منین علیه السلام نموده براى حافظه :

سُبْحانَ مَنْ لایَعْتَدى عَلى اَهْلِ مَمْلَکَتِهِ سُبْحانَ مَنْ لایَاْخُذُ

منزه است خدایى که بر آنان که تحت فرمانش هستند ستم نکند منزه است خدایى که مردم

اَهْلَ الاْرْضِ بِاَلْوانِ الْعَذابِ سُبْحانَ الرَّؤُفِ الرَّحیمِ اَللّهُمَّاجْعَلْ

زمین را به عذابهاى رنگارنگ نگیرد منزه است خداى رئوف مهربان بار خدایا در دل من

لى فى قَلْبى نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىءٍقَدیرٌ

نور (معرفت ) و بصیرت و فهم و علمى قرار داده که تو بر هر چیز توانائى

و در مصباح از کفعمى است که سه مرتبه بگو بعد از نمازها :

اُعیذُ نَفْسى وَ دینى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى وَ اِخْوانى فى دینى وَ مارَزَقَنى رَبّى وَ خَواتیمَ

پناه مى دهم خودم و دینم و خانواده و مال و فرزندم و برادران دینى خود و آنچه پروردگارم به من روزى کرده و سرانجام

عَمَلى وَ مَنْ یَعْنینى اَمْرُهُ بِاللّهِ الْواحِدِ الاْحَدِ الصَّمَدِالَّذى لَمْ یَلِدْ وَ

کارم و هم آن کس را که دلبند کار اویم همه را به خداى یگانه یکتاى بى نیاز که نزاده و

لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ وَ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْشَرِّ ما خَلَقَ وَ مِنْ

نه زائیده شده هیچکس همتایش نیست و به پروردگار صبحدم از شر آنچه آفریده و از

شَرِّ غاسِقٍ اِذا وَقَبَ وَ مِنْ شَرِّ النَّفّاثاتِ فِى الْعُقَدِ وَ مِنْشَرِّ حاسِدٍ اِذا

شر شب هنگامى که به تاریکى درآید و از شرّ زنانى که در گره ها دمند و از شر حسود هنگامى که

حَسَدَ وَ بِرَبِّ النّاسِ مَلِکِ النّاسِ اِلهِ النّاسِ مِنْ شَرِّالْوَسْواسِ

حسودى کند و به پروردگار مردم پادشاه مردم معبود مردم از شر وسوسه گر

الْخَنّاسِ الَّذى یُوَسْوِسُ فى صُدُورِ النّاسِ مِنَ الْجِنَّهِ وَ النّاسِ

نهانى آن کس که در سینه ها (و دلهاى ) مردم وسوسه کند (چه ) از جنیان باشد و (چه ) از مردم

و از خطّ شیخ شهید منقول است که حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله فرموده هر که خواهد که خدا او را در قیامت بر اعمال بد او مطلّع نگرداند و دیوان گناهان او نگشاید باید که بعد از هر نماز این دعا را بخواند:

اَللّهُمَّ اِنَّ مَغْفِرَتَکَ اَرْجى مِنْ عَمَلى وَ اِنَّ رَحْمَتَکَاَوْسَعُ مِنْ ذَنْبى

بار خدایا مسلماً آمرزش تو امیدوار کننده تر از کار من است و مسلماً رحمت تو وسیعتر از گناه من است

اَللّهُمَّ اِنْ کانَ ذَنْبى عِنْدَکَ عَظیماً فَعَفْوُکَ اَعْظَمُ مِنْ ذَنْبىاَللّهُمَّ اِنْ

بار خدایا اگر گناهم پیش تو بزرگ است ولى عفو تو بزرگتر از گناه من است بار خدایا اگر

لَمْ اَکُنْ اَهْلا اَنْ اَبْلُغَ رَحْمَتَکَ فَرَحْمَتُکَ اَهْلٌ اَنْتَبْلُغَنى وَ تَسَعَنى

من شایسته رسیدن رحمتت نیستم ولى رحمت تو شایستگى رسیدن و فراگرفتن مرا دارد زیرا که

لاِنَّها وَسِعَتْ کُلَّشَىْءٍ بِرَحْمَتِکَ یااَرْحَمَ الرّاحِمینَ

رحمت تو همه موجودات را فراگرفته به (امید) رحمتت اى ارحم الراحمین

وازابن بابویه ؛ منقول است که فرموده چون از تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها فارغ شوى بگو:

اَللّهُمَّ اَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْکَ السَّلامُ وَ لَکَ السَّلامُ وَاِلَیْکَ یَعُودُ السَّلامُ سُبْحانَ رَبِّکَ رَبِّ

بارخدایا تویى سلام (سالم از هر عیب ) و از جانب تو است سلامتى و خاص تو است سلامتى و به سوى تو باز گردد منزه است پروردگار تو

الْعِزَّهِ عَمّا یَصِفُونَ وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلینَ وَ الْحَمْدُ لِلّهِرَبِّ

پروردگار عزت از آنچه وصف کنند و سلام بر پیمبران و ستایش خاص پروردگار

الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا النَّبِىُّ وَ رَحْمَهُ اللّهِ وَبَرَکاتُهُ السَّلامُ

جهانیان است سلام بر تو اى پیمبر (گرامى اسلام ) و رحمت خدا و برکاتش سلام

عَلَى الاْئِمَّهِ الْهادینَ الْمَهْدِیّینَ اَلسَّلامُ عَلى جَمیعِاَنْبِیاَّءِ اللّهِ وَ

بر امامان راهنماى راه یافته سلام بر تمامى پیمبران خدا و

رُسُلِهِ وَ مَلاَّئِکَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلى عِبادِ اللّهِالصّالِحینَ اَلسَّلامُ

رسولان و فرشتگانش سلام بر ما و بر بندگان شایسته خدا سلام

عَلى عَلِىٍّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِسَیِّدَىْ

بر على امیر مؤ منان سلام بر حسن و حسین دو آقاى تمام

شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّهِ اَجْمَعینَ اَلسَّلامُ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِزَیْنِ الْعابِدینَ

جوانان اهل بهشت سلام بر حضرت على بن الحسین زینت بخش عابدان

اَلسَّلامُ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ باقِرِ عِلْمِ النَّبِیّینَ اَلسَّلامُعَلى

سلام بر حضرت محمد بن على شکافنده علم پیمبران سلام بر حضرت

جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصّادِقِ اَلسَّلام عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍالْکاظِمِ

جعفر بن محمد (امام ) صادق سلام بر حضرت موسى بن جعفر ((الکاظم ))

اَلسَّلامُ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا اَلسَّلامُ عَلى مُحَمَّدِ بْنِعَلِی

سلام بر حضرت على بن موسى ((الرضا)) سلام بر حضرت محمد بن على

الْجَوادِ اَلسَّلامُ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهادى اَلسَّلامُ عَلَىالْحَسَنِ بْنِ

((الجواد)) سلام بر حضرت على بن محمد ((الهادى )) سلام بر حسن بن

عَلِی الزَّکِىِّ الْعَسْکَرِىِّ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِالْقاَّئِمِ

على ((الزکى العسکرى )) سلام بر حضرت حجه بن الحسن ((القائم

الْمَهْدِىِّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَجْمَعینَ

المهدى )) درود فراوان خدا بر تمامى ایشان

پس هر حاجت که دارى از خدا بطلب شیخ کفعمى فرموده بعد از نمازها مى گوئى :

رَضیتُ بِاللّهِ رَبّاً و بِالاِْسْلامِ دیناً وَ بِمُحَمَّدٍ

خوشنودم که پروردگارم خدا است و دینم دین اسلام است و پیمبرم محمد

صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وآلِهِ نَبِیّاً وَ بِعَلِی اِماماً وَ بِالْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ وَ عَلِىٍّ

صلى اللّه علیه و آله و سلم است و امامانم على و حسن و حسین و على

وَ مُحَمَّدٍ وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسى وَ عَلِی وَ مُحَمَّدٍ وَ عَلِىٍّ وَالْحَسَنِ وَ

و محمد و جعفر و موسى و على و محمد و على و حسن و

الْخَلَفِ الصّالِحِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اَئِمَّهً وَ سادَهً وَ قادَهًبِهِمْ اَتَوَلّى وَ مِنْ

فرزند شایسته اویند درود بر ایشان که پیشوایان و آقایان و رهبرانند به ایشان دوستى دارم و از

اَعْداَّئِهِمْ اَتَبَرَّءُپس بگو سه مرتبه :

دشمنانشان بیزارى جویم

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الْعَفْوَ وَالْعافِیَهَ وَ الْمُعافاهَ فِىالدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ

بار خدایا من از تو گذشت و سلامتى و آسایش در دنیا و آخرت را خواستارم

دانلود برنامه و کتاب مفاتیح الجنان برای ویندوز و گوشی

 

مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه |  مفاتیح الجنان | باب اول – فصل اول -تعقیبات مختصّه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

وبلاگ سلام

یک وبلاگ در مورد تمامی موضوعات از جمله تکنولوژی ، علمی ، خبری ، مذهبی ، ورزشی و … می باشد.
این وبلاگ تحت نظر سایت خرید سلام به نشانی kharidsalam.ir بوده و صرفا بخش وبلاگ آن به حساب می آید.

فروشگاه اینترنتی خرید سلام:

خرید سلام تلاش دارد تا تمام کالاهای  مجاز بازرگانی را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. علاوه بر این خرید سلام آماده هرگونه همکاری با تولید کنندگان ، فروشندگان ، واردکنندگان و صادر کنندگان عزیز میباشد.

مشاهده فروشگاه

مسابقات وبلاگ سلام :

در وبلاگ سلام جهت ارتقاء سطح اطلاعات کاربران اقدام به برگزاری مسابقاتی با موضوعات و مناسبت های مختلف به صورت دوره ای می کند  و جوایز ارزنده ای را هم برای برندگان در نظر گرفته است.

شرکت در مسابقه