معرفی کامل سنگ شرف شمس – شرف شمس چیست

خریدسلام
12 فروردین, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انگشتر عقیق زرد مردانه کد 19-27 ، انگشتر مردانه عقیق زرد ، عقیق زرد  ، انگشتر  عقیق زرد ، مرکز فروش عقیق زرد ، خواص عقیق زرد ، ارزانترین عقیق زرد ، خرید اینترنتی عقیق زرد ، انگشتر شرف شمس مردانه ، انگشتر شرف شمس اصل

معرفی سنگ شرف شمس , شرف شمس چیست , اومد نیومد شرف الشمس , قیمت انگشتر شرف شمس , آداب استفاده از انگشتر شرف شمس , انگشتر شرف شمس در کدام انگشت , انگشتر شرف شمس رهبر , قیمت انگشتر شرف الشمس اصل , کانال انگشتر شرف شمس , انگشتر شرف شمس طلا


معرفی سنگ شرف شمس

شرف شمس چیست ؟

آیا از نکات لازم و آداب حکاکی هنگام خرید انگشتر شرف شمس اطلاع دارید ؟ عقیق زرد یک سنگ محبوب و با ارزش می باشد که خواص بسیاری دارد و استفاده از آن نیز بسیار رواج دارد. انگشتر شرف الشمس در واقع همان انگشتر عقیق زرد می باشد که دعای شرف الشمس بر روی آن حکاکی شده است.

دعای شرف الشمس چیست؟

طبق روایات و منابع اسلامی شرف الشمس سنگ نیست بلکه دعایی است منسوب به امام علی (ع) که بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می شود. حکاکی این دعا آداب خاصی دارد که باید رعایت شود تا در هنگام استفاده از آن بتوان از تمام خواص دعای شرف الشمس بهره برد.

بر روی انگشتر شرف الشمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با حروف رمزی ویژه ای که برای این کار تعریف شده حکاکی می‌شود. حکاکان شرف الشمس به جای نوشته، از نقوشی استفاده می‌کنند که معرف همین کلمات هستند و در واقع حروفی هستند که از تورات، انجیل و قرآن گرفته شده ‌اند.
معرفی سنگ شرف شمس

اجزای حروف دعای شرف الشمس

معرفی سنگ شرف شمس , شرف شمس چیست , اومد نیومد شرف الشمس , قیمت انگشتر شرف شمس , آداب استفاده از انگشتر شرف شمس , انگشتر شرف شمس در کدام انگشت , انگشتر شرف شمس رهبر , قیمت انگشتر شرف الشمس اصل , کانال انگشتر شرف شمس , انگشتر شرف شمس طلا

معنی اشکال در دعای شرف الشمس چیست؟ متن دعای شرف الشمس به صورت حروف رمزگونه ای حکاکی می شود که در ظاهر به صورت اشکالی که در ادامه توصیف می شود رویت می گردد:
شکل ستاره پنج پر – سه خط عمود و خط روی آن – حرفی مشابه میم – نردبان سه پله ای – چهار خط عمود – حرف ه دو چشم – حرف واو وارونه به صورت ممتد روی تمام حروف حکاکی شده
اما بایستی توجه داشت که نحوه حکاکی هرکدام از این حروف پیچیدگی های خاص خود را دارد و به صورت ساده ای که بیان شد نمی باشد.

مشاهده بیشتر

معنی اشکال دعای شرف شمس

شاید برای شما سوال باشد که معنی اشکال و کلمات در دعای شرف الشمس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که حرز شرف الشمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، شامل پنج اسم اعظم خداوند می باشد که این کلمات مبارکه را «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش این کلمات، در حکاکی از حروف رمزگونه استفاده می شود. نقش دعای شرف الشمس ۱۳ حرف دارد ۴ حرف از انجیل، ۴ حرف از تورات و ۵ حرف از قرآن کریم گرفته شده است.

دعای شرف شمس می بایست روی عقیق زرد رنگ حکاکی شود و چنانچه این سنگ عقیق زرد در دسترس نبود، می توان متن دعای شرف الشمس را بر روی یک تکه کاغذی زرد رنگ نیز نوشت هرچند که توصیه شدید بر حکاکی روی عقیق زرد است (هر جامدی ظرفیتی دارد چنان که قرآن بر کوه نازل شد و کوه از هم شکافت) در دعای شرف الشمس پنج اسم اعظم خداوند به روش مخصوصی به صورت رمز نوشته می‌شود که حکاکی آن کار هر کسی نمی باشد. شخص نویسنده این اسامی باید فرد آگاه ، با ایمان و پاکی باشد و بتواند اصول نوشتن دعای شرف الشمس را رعایت کند.

خواندن متن دعای شرف الشمس قبل از حکاکی دعای شرف شمس توسط حکاکی توصیه می شود. اما توجه شود که لزومی به حکاکی آن بر روی عقیق زرد وجود ندارد. متن دعای شرف الشمس به این صورت میباشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

معرفی سنگ شرف شمس

متن دعای شرف الشمس چیست؟

با دقت در متن فارسی دعای شرف الشمس و متن اصلی میتوان فهمید که به چه علت به همراه داشتن این دعا این میزان توسط علما توصیه شده است. متن فارسی دعای شرف الشمس را میتوان به شکل زیر بیان کرد:

خداوندا از تو می خواهم با عظمت و بزرگی خود ای قادر مطلق و الله و اعلی حضرت و معصومان و ارادتمندان او و معاشرت او و ارادتمندان او و وصی او و اوست. و بخصوص او، و عالی ترینها و عالی ترین جانشین او، بر مولای ما محمد و آل او صلوات فرست و حاجت من را برطرف کن.

مشاهده بیشتر

آداب استفاده از انگشتر شرف شمس ؟

دعای شرف الشمس در یک روز خاص یعنی 19 فروردین و در ساعات سعد و مبارک باید حکاکی شود. این دعا که گفته می شود از اسامی خداوند می باشد دارای ۱۳ حرف می باشد که ۴ حرف آن از تورات گرفته شده است و ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم می باشد. با توجه به اینکه این اذکار به صورت رمز گونه ای نوشته می شود همراه داشتن آن در مکان هایی مانند دستشویی و حمام مانعی ندارد اما حکاکی صحیح این حروف رمزی از مهمترین آداب این دعا است. برای مثال هنگام حکاکی انگشتر شرف شمس، هیچ خطی نباید دوبار نوشته شود و فرد حک کننده باید پاک و دور از گناه و نجاست باشد تا بتوان از خواص این دعای ارزشمند بیشترین بهره را برد.

در کتاب سر المستتر شیخ بهائی نیز مطالبی درمورد اینکه آداب حکاکی انگشتر شرف شمس چیست آورده شده است. حکاکی این دعا باید در روز ۱۹ حمل که برابر با روز ۱۹ فروردین می باشد، در ساعات مشخص شده بر روی عقیق زرد و در صورت وجود نداشتن عقیق زرد بر روی کاغذ زرد رنگی نوشته شود و همراه شخص باشد.

نکته مهم اینکه: عده‌ای برج حَمَل را همان فروردین حساب کرده و روز 19 فروردین را به‌عنوان شرف شمس به همه معرفی کرده‌اند، درحالی‌که برخی از اصحاب فن، معتقدند که برج فروردین با صور فلکی حمل متفاوت است. پس همیشه 19 فروردین، شرف شمس نیست. و چنین بیان می دارند که: شرف الشمس به وقتی می گویند که شمس در 19 درجه برج حمل قرار بگیرد. و منظور از 19، درجه قرارگیری شمس در برج حمل است نه اینکه منظور الزما روز 19 فروردین باشد!

اگر اصرار بر انتخاب برج حمل به عنوان شرف شمس در روز 19 فروردین هست، می توانید حکاکی و نقش نوشته این انگشتر “عقیق زرد یمنی” بسیار معتبر را جایگزین انگشتر “شرف شمس بازار”، نمائید؛ اینگونه هم به احادیث ماثور اهل بیت عمل گردیده است و هم از تصاویر مبهم و مورد تردید شرف شمس، احراز میشود؛ چو صد آید، نود هم پیش ماست. بدین گونه، از سوء استفاده و فرصت طلبی افراد منفعت طلب، جلوگیری شده و نیز به دستور معتبر و ماثور اهل بیت، عمل گردیده است. مضاف بر اینکه، این نگین، دارای خواص بسیار فراوانی خواهد بود.

مواردی که در نوشتن دعای شرف شمس باید حتما بکار گرفته شود:

تاریخ درست آن هر ساله فقط و فقط ١٩ فروردین ماه،از طلوع تا غروب خورشید است.
شخصی که موظف به حک کردن آن است باید آداب و اصول خاصی را رعایت کند (پاک و طاهر باشد.با وضو باشدو قبل از حکاکی قربانی داده باشد).
و بر روی یک جسم زرد رنگ حک شود.
از دوبار کشیدن هرخطی پرهیز شود.
سوراخ های میم ها وستاره ها و واو باز باشد.
خطهای ابتدایی و پایانی ستاره همدیگر را قطع نکنند .
الف ها به یک اندازه باشند .
روی تمام نقوش واو آخر کشیده شود .
اگر روی کاغذ نگاشته می شود با زعفران و گلاب این کار انجام شود و آن را باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه ی سال در آب جاری و روان بیندازید.

* دو نکته ی بسیار مهم در نگارش دعای شرف شمس

برای دعای شرف الشمس خواص زیادی بیان شده است که حاجت روایی ازمشکلات از مهمترین آنهاست .برای اجابت شدن حاجت در روز ١٩ فروردین باید ٢ رکعت نماز حاجت بخوانید و ١٠٠ صلوات بفرستید بعد دعا و حرز را روی کاغذنوشته و خواسته ی خود را نیز بگویید و کاغذ را در لای قرآن قرار دهید.

1- چنانچه نگین بکار می برید حتما لازم است هر سال در زمان معین شده و با رعایت آداب خاص آن، با یک سوزن بر روی نقش کنده شده دوباره خراش ایجاد کنید.

2- چنانچه روی تکه کاغذ نوشته اید از باز کردن و نشان دادن آن به دیگران خودداری کنید و آن را در آخرین چهارشنبه سال به رود جاری بسپارید.

مشاهده بیشتر

بعضی از خاصیت بی نظیر شرف الشمس در کتاب قدیمی (المعارف الکبری)

1- هر کسی این دعا را بنویسد و آن را نزد خود نگاه دارد خداوند به واسطه ی این دعا، همیشه حافظ و نگهدار او خواهد بود.

2- هر زمان که در حضور پادشاه و سلطان باشد در حالیکه نگین شرف الشمس که دعا نیز بر روی آن حک شده همراه داشته باشد مورد پذیرش پادشاه قرار می گیرد و خداوند از شر و صدمه ی آنها وی را در امان نگه می دارد.

3- کسی که اسما خداوند را با خود حمل کند در همه کاری پیروز می گردد هر که با وی دشمنی کند از طرف خداوند مورد نکوهش قرار می گیرد.

4- و هر کسی که نسبت به دارنده ی این دعا نیت بدی داشته باشد خداوند سحر و جادوی او را باطل می سازد.

5- و هر کسی که بسته باشند یعنی حاجتی داشته باشد به واسطه ی نگین دارای شرف الشمس حاجتش بر آورده می شود و گشایشی در کارش ایجاد می گردد.

اگر کسی بیماری صرع داشته باشد و در واقع برای کلیه ی بیماریها ومرضها افاقه می کند و کارساز است .

6- برای دختری که نتوانسته ازدواج کند اگر شرف الشمس داشته باشد ازدواجش مهیا میگردد.

7- برای کسی که در سفر است اگر شرف الشمس را داشته باشد از شر دزدان و راهزنان و هرحادثه ی بدی که ممکن است در طول سفر رخ بدهد در امان می ماند .

8- و زمانیکه شرف الشمس بر روی پرچم نوشته شده باشد لشکریان آن پرچم برنده ی میدان جنگ خواهند شد.

9- اگر می خواهید سحر خیز باشید و یا برای نماز شب بیدار شوید پس شرف الشمس را پیش خود داشته باشید .

10- کسی که در حبس و زندان است و زمان زندانی بودنش طولانی شده اگر دعای شرف الشمس را با خود داشته باشد زود آزادیش مسجل می گردد.

11- اگر بر روی کاغذی نوشته شود و در کفن میت قرار داده شود آن میت از عذاب قبر حفظ می گردد.

12- و همانطور از خواص کلی این اسما بر ای همه درد ها و مرضهای بدن و تعجیل در سلامتی بسیار توصیه شده است .


معرفی سنگ شرف شمس , شرف شمس چیست , اومد نیومد شرف الشمس , قیمت انگشتر شرف شمس , آداب استفاده از انگشتر شرف شمس , انگشتر شرف شمس در کدام انگشت , انگشتر شرف شمس رهبر , قیمت انگشتر شرف الشمس اصل , کانال انگشتر شرف شمس , انگشتر شرف شمس طلا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.